Reklamačný postup

Každému sa v živote stane, že uzatvorí nevýhodnú kúpu. Nie iba finančníkom v práci, ale aj bežným ľuďom. Nakupovanie je v dnešnej spoločnosti niečo úplne samozrejmé. Reklamácie, na druhej strane, pre niektorých nie. Často sa zákazníci boja alebo si nechcú znepríjemniť deň a tak nechajú veci na pokoji. Aj keď by bolo lepšie požiadať o náhradu škody. Je teda umenie vyjsť s obchodníkmi?priesvitná nákupná taška.jpg

Odpovede na tie najčastejšie otázky

Kedy je vhodné sťažovať sa?
Mnoho ľudí nevie odhadnúť, kedy je ten najlepší čas navštíviť obchod s bločkom o nákupe pokazeného tovaru. Niektorí nie sú vôbec kritickí, iní práve naopak a na reklamačné oddelenie prichádzajú ako na hodiny klavíra. Pri posudzovaní tovaru, by ste mali dbať na faktor, ktoré sa určite bude u predajcu posudzovať. Ak ide o kvalitatívnu vadu, najlepšie za seba hovoria roztrhnuté odevy, topánky alebo pokazená elektronika. Naopak, ak ide o kvantitu, zväčša vám s tým nepomôže nik, ak ste si to priamo pri kúpe nevšimli.
Voľte správne slová
Mnoho klientov vpáli namosúrene do predajní a predavačky majú potom o zábavu postarané. Buď im úplne pokazia deň alebo sa im vysmejú. Nechcite ani jeden z týchto scenárov. Voľte slová, ktoré budú výstižné a slušné. Často všetko nezávisí od človeka na predajni, ale od firmy, pre ktorú pracuje. Nezvaľujte vinu na neho, no všímajte si aj neochotu alebo drzosť. Takto sa nemôže správať žiaden zamestnanec. Samozrejme, existujú zlé dni, preto sa v prvom rade snažte byť priateľský.trh s ovocím.jpg
Koľko vrátia?
Otázka nejedného zákazníka, ktorý navštívi predajňu s malou dušičkou. Samozrejme, ide o závažnosť chyby a kazu. Oblečenie a doplnkový sortiment je väčšinou tou ľahšou kategóriou. Ťažko je naopak reklamovať topánky, elektroniku alebo šperky. Pri všetkých musíte dokázať, že ste vadu nespôsobili svojim neopatrným správaním. Je to síce otrava, ale za vrátenie peňazí to stojí za to. Nezabudnite do toho započítať aj online obchody, ktoré majú rovnakú zákaznícku politiku.